1-3 dages levering Sikker onlinebetaling Fragtfrit på ordrer over 1.000,- (altid på Innordic ellers 49/69,-) Professionel vejledning Kundeservice: Tlf. 20150609

Salgs- og leveringsbetingelser

Vilkårene gælder for alle leverancer fra LifeHorse.dk, med mindre der foreligger en anden skriftlig aftale mellem dig som kunde og LifeHorse ApS.

Det ligger i mit DNA at hjælpe dig

Virksomhedsoplysninger

LifeHorse ApS, Strandgade 30C, 1. th, 8700 Horsens, CVR: 35025634. 

Priser

Alle priser er oplyst i DKK og er inkl. dansk moms på 25%.

Betaling

Når du betaler på LifeHorse.dk foregår det via en krypteret forbindelse, der er godkendt af PBS. Betaling med Dankort over nettet er faktisk mere sikkert end at benytte det i dit lokale supermarked. Som forbruger er du langt bedre beskyttet på nettet. 
Du kan betale med Dankort, MobilePay, VisaDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard/Eurocard, American Express, JBC og UnionPay.

Når du handler på shoppen, skal du ikke bruge vores MobilePay-nummer, for at gennemføre betalingen. Skal du af andre grunde betale med MobilePay, er nummeret 72509.

Køb på www.LifeHorse.dk

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra LifeHorse.dk
Alle lagervarer leveres indenfor 1-3 hverdage. Bestillingsvarer, lige så snart de kommer fra leverandøren. Leveringstiden kan variere fra leverandør til leverandør, samt årstid.

Beløbet trækkes på din konto når varen afsendes, dog trækkes beløbet med det samme ved specialbestillinger. Specialbestillinger er varer som normalt ikke lagerføres; vare bestilt på mål, specielle farver og størrelser.

Hvis du ikke finder det du søger er du altid velkommen til at kontakte mig på Hallo@LifeHorse.dk eller tlf. 20 15 06 09.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. 25% moms, med mindre andet er nævnt.

Disclaimer

Der tages forbehold for taste- og stavefejl, fejl i tekst, udsolgte varer, lagerfejl, manglende eller forsinket levering fra LifeHorse's leverandører.

Jeg forbeholder mig også retten til at annullere enhver handel som ikke kan gennemføres, uanset årsag.

Levering

Alle pakker bliver sendt med Post Danmark eller GLS for at have et track and trace nummer på eventuelt bortkomne pakker. Ordrer over 1.000,- DKK sendes fragtfrit, dog beregnes porto, hvis kunden ønsker dellevering eller på bestillinger der ikke er lavet på hjemmesiden. Alle produkter fra Innordic sendes fragtfrit og sendes separat, direkte til din adresse (kun i Danmark).
Porto til udlandet afregnes den faktiske pris. Ønsker du at få varer sendt til udlandet, så er du velkommen til at kontakte LifeHorse.

Skal en pakke sendes igen pga at den ikke er blevet afhentet første gang, betaler kunden for denne forsendelse.

Afbestilling

Evt. afbestillinger skal foretages samme dag som den oprindelige bestilling er foretaget og inden varen/varerne er sendt.
Det skal gøres på mail til Hallo@LifeHorse.dk. Husk at oplyse ordrenummeret.

Retur af varer

Ligemeget hvad årsagen er, skal jeg kontaktes inden på Hallo@LifeHorse.dk, så du kan få returskema tilsendt. Det letter processen og du vil hurtigere få ombyttet, eller refunderet dine penge. Evt. tilbagebetaling vil ske til det kort, som varen er betalt med.

Hvis pakken kommer retur pga at den ikke er afhentet, forbeholder jeg mig retten til at opkræve 200,- DKK i forsendelses- og administrationsgebyr.

Fortrydelsesret

LifeHorse yder 14 dages fuld returret, gældende fra den dag du modtager varen, og herefter har du 14 dage til at returnere varen. Beløbet for varen udbetales indenfor 3-5 arbejdsdage efter at varen er modtaget.
For at få refunderet 100% af købssummen, skal varen returneres ubrugt, samme mængde og ubeskadiget stand. Ligeledes skal evt. mærker sidde på varen og emballage være i ubeskadiget stand.
(
returnerer du hele ordren, fratrækkes portobeløbet, når pengene refunderes)

I tilfælde af skadet emballage eller værdiforringelse af produktet, ved at varen er blevet brugt, laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal køberen ikke have retur. Ej heller porto til eller fra LifeHorses adresse. Købelovens mangelregler kan anvendes.

Returnerede varer skal ledsages af retur-/bytteskema, original faktura, og årsag til retur. Du kan selvfølgelig også bytte varen til en anden, så længe det er indenfor fristen.
Du afholder selv de omkostninger der måtte være ved at returnere varer til LifeHorse og eventuelt at få den byttet til noget andet.

Bemærk - der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker der er sendt uden omdeling.

Der er ingen fortrydelses- og/eller returret på specialbestilte varer. Dette gælder også en sadel der er bestilt på mål.

Returadresse

LifeHorse ApS, Strandgade 30C, 1. th, 8700 Horsens.

Varens stand når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis forringelsen skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord: du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter jeg den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; dvs. afprøve varen men ikke tage den i egentlig brug.

Reklamation 

I henhold til købeloven er der 24 måneders reklamationsret på varer købt hos LifeHorse.dk. 
Dette betyder, at du som kunde hos os har mulighed for at klage over mangler og fejl, som er opstået indtil 24 måneder efter dit køb. 
For at reklamationsretten er gældende forudsættes det dog, at disse mangler og fejl ikke er opstået som følge af skadeforvoldende adfærd eller fejlagtig brug af varen.
Efter at du har konstateret fejlen/manglen, skal du inden for rimelig tid reklamere over varen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvad fejlen eller manglen består af. 
For plejeprodukter og fodertilskud gælder, at jeg ikke yder nogen garanti. Skulle du mod forventning have behov for at reklamere over en vare købt hos os, skal det ske ved, at du udfylder retur-/bytteskema (tilsendes pr mail), sender vare, færdig udfyldt returskema til: LifeHorse ApS, Strandgade 30C, 1.th, 8700 Horsens
Jeg refunderer ikke portoudgifter, men ved reklamation, 
kan du få en returlabel til pakken tilsendt på mail sammen med retur-/bytteskemaet. Er reklamationen ikke berettiget, bliver evt portoudgift fratrukket.

Hvis varen mod formodning skulle være beskadiget under forsendelsen, eller du opdager at varen er behæftet med fejl, bedes du sende en mail til Hallo@LifeHorse.dk med en kort beskrivelse af fejlen, ordre-/fakturanr. og dit telefonnummer. Jeg vil hurtigst muligt besvare din henvendelse og sammen med dig finde en løsning så du bliver tilfreds.

Garantien er ikke gældende ved eventuelle fejl eller defekter forårsaget af forkert brug, uheld eller brug af uegnede plejeprodukter (der skal anvendes Equipe plejeprodukter, for at garantien skal vær gældende). Den er ej heller gældende, hvis fejl eller skade er en følge af arbejde udført af en uautoriseret person.

Det afgøres af Selleria Equipe i Italien, da det også er dem der laver reparationer og udskiftninger, hvis der er reklamationer på sadlerne. 

Ingen garanti på sten og perler, ud over 3 års garanti på stenene på Judi Manche.

Fødevarer, flydende produker, salver, cremer og læderplejeprodukter

Hvis du bryder forseglingen eller på anden måde åbner de modtagne produkter, betragtes værdiforringelsen, på grund af varernes karakter som værende 100%, da vi ikke kan gensælge de pågældende produkter, efter de er åbnet.

Neue Schule TestCenter

Du kan afprøve et eller flere bid efter eget valg i 10 dage. Du betaler for det/de bid du ønsker at prøve, og hvis det er det helt rigtige, beholder du biddet. Ønsker du ikke at beholde det testede bid, tilbagebetaler jeg dig købsprisen minus et håndteringsgebyr på 49,-. Skal der prøves forskellige bid, betaler du for fragten begge veje.
Det forudsætter selvfølgelig at der ikke er kommet betydelige skader på varen og at original emballage inkl. mærker er intakte og følger med varen ved retur, samt at du overholder tidsfristen. 

VIGTIGT: De 10 dage gælder fra du har modtaget biddet, til jeg har modtaget det retur og det skal sendes retur sammen med returskema, som du kan få tilsendt pr. mail ved at kontakte mig.
Der regnes fra pakken er leveret - dvs. den dag den er ankommet til pakkeshopen eller den dag den er forsøgt leveret på din adresse. Hvis du fx har fået biddet leveret d. 10., skal jeg have biddet retur inden d. 20.

Databehandling

LifeHorse.dk registrerer dine personlige oplysninger med det formål, at kunne levere dine varer til dig, og videregiver dem ikke til trediepart. 

Køb i butik/stævne/messe

Ved køb i butik, betaler du varen med kort (Visa, Visa Electron, V Pay, Mastercard, Maestro eller JBC) eller kontant.

Du har 8 dages fortrydelsesret, og det forudsætter at varen leveres tilbage ubrugt, pakket i original emballage, eventuelle plomberinger er ubrudte, at mærker o.l. stadig sidder på varen, og at du overholder ovennævnte tidsfrist.

Skal varen sendes, betaler du selv for porto frem og tilbage.

Køb af sadel

En sadelprøvning koster 500,- pr hest og bruges til bestilling af sadel hos LifeHorse ApS. Beløbet betales kontant, med kort (Visa, MasterCard, Maestro, V Pay, eller Visa Electron), eller mobile pay den dag der tages mål. Beløbet fratrækkes ved bestilling af ny sadel. Skal jeg komme ud flere gange til samme case, bliver beløbet ikke fratrukket ved bestilling af ny sadel. Dette gælder ikke køb af brugt sadel.

Ønsker du en sadelprøvning der skal bruges til ændring af din sadel eller for at vide hvilken str sadel du kan købe brugt, koster dette 1000,-.

Ved bestilling af sadel accepterer du salgs- og leveringsbetingelserne i det du overfører depositumet på 50% ved bestilling. Resterende 50% betales inden levering (også evt fragt), dog senest 14 dage efter at du har fået skriftlig meddelelse om at sadelen er ankommet. Depositumet tilbagebetales ikke.

Betaling ifm. køb af sadel skal ske til det oplyste kontonummer på fakturaen. Jeg tager ikke imod kontanter.

Sadelen bestilles efter de mål hest og rytter den dag der bliver taget mål, med mindre andet er aftalt.

Der er 2 års garanti på læder og syninger ved under normal brug (slid dækkes ikke af garantien), 5 års garanti på bom fremstillet af træ og livstidsgaranti på bom fremstillet af syntetisk materiale eller Carbon.

Garantien er ikke gældende ved eventuelle fejl eller defekter forårsaget af forkert brug, uheld eller brug af uegnede plejeprodukter. Den er ej heller gældende, hvis fejl eller skade er en følge af arbejde udført af en uautoriseret sadelmager. Kontakt mig, hvis du ønsker at få en anbefalet.

For din egen sikkerhed, anbefaler jeg, at du med jævne mellemrum tjekker alle stropper og evt får disse erstattet ved behov. Kontinuerlig læder og sadelpleje er meget vigtigt for at forlænge levetiden af produktet.

Forventet leveringstid: 6-8 uger efter pengene er modtaget - leveringstiden kan dog blive påvirket af ferier og helligdage på fabrikken, dog aldrig mere end 4 uger.

Leveringsbetingelser: AB lager LifeHorse (dvs. + fragt)

Køb af Anna Scarpati 

Ved bestilling af Anna Scarpati hvor der bestilles i farver efter kundens ønske (specialbestilling), forudbetales varerne og de kan ikke returneres. Husk derfor at tjekke fakturaen omhyggelig, så alle detaljer stemmer med det du har bestilt.

Lov og værneting

Evt. uoverensstemmelser mellem kontraktens parter skal bedømmes ved danske domstole, alternativt

 

en voldgiftsret i Danmark.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller ydelse som du har købt hos LifeHorse ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er specielt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her - http://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive min e-mailadresse hallo@lifehorse.dk.

Forbehold

Jeg tager forbehold for eventuelle tekniske fejl, pris- og korrekturfejl, udsolgte varer, force majeure, naturfænomener, naturkatastrofer, samt arbejdskonflikter og mangler ved, eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Fødevarestyrelsen

Virksomheden er opført i Fødevarestyrelsens virksomhedsdatabase under nummer 208-R646271

Copyright

Ophavsret; LifeHorse ApS, alle rettigheder forbeholdes

Miljøvenlig indpakning hos LifeHorse

Jeg genbruger, så vidt muligt, emballagen jeg får varer leveret i, så det kan tænkes at du modtager en pakke hvor emballagen og/eller kassefyldet er brugt tidligere. Du vil derfor heller ikke få en følgeseddel med i pakken, da jeg printer så få dokumenter som muligt. Når jeg bruger ny emballage, er den i de fleste tilfælde FSC®-certificet (produkter der er produceret af papir fra ansvarligt skovbrug). Når jeg køber FSC®-certificet papir, labels, emballage, etc, så er jeg med til at sikre, at de områder med truede dyr og planter bevares.

Miljøvenlig emballage er emballage, som medfører mindre skade på miljøet end andre typer emballage. For at emballage skal kunne betegnes som miljøvenlig, skal den som minimum kunne genbruges, genanvendes eller være biologisk nedbrydbar.

Miljøvenligpakning

 

Kurven er tom

Lifehorse bruger cookies til at forbedre din oplevelse på siden.